Morningstar Boats

Fabricate din aliaj de aluminiu AlMg-5083, barcile produse de Morningstar Boats sunt create prin tehnologii revolutionare de presare si cele mai precise tehnici de sudura robotizata.

 

Adoptand echipamente si tehnici provenite din industria auto, folosite la fabricarea caroseriilor din aluminiu, s-a obtinut imbinarea perfecta intre formele fluide, hidrodinamice ale barcilor din fibra si caracteristicile superioare ale aluminiului. Toate acestea au ca rezultat o croaziera placuta si sigura cu un consum redus de combustibil.

 

Aceste barci se remarca prin abilitati de navigare superioare, greutate redusa, structura rigida, corp nescufundabil cu forme fluide si design modern. Garantia de 5 ani, oferita de producator, pentru coca si structura da masura profesionalismului cu care sunt realizate aceste ambarcatiuni.

Acest material oferă cea mai mare rezistență dintre toate aliajele de aluminiu care nu sunt tratabile termic și este utilizat de multe nave militare și comerciale.

 

Întreaga structură a corpului navei, incluzând chila și cadrele de susținere, a bărcilor Morningstar sunt realizate din aliaj marin 5083. Multe bărci de dimensiuni similare de pe piață folosesc astăzi aliajul 5052. În timp ce 5052 este mai ușor de format, 5083 oferă rezistență la tracțiune și randament cu aproximativ 50% mai mari (Pe baza datelor fabricii). Rezistența la tracțiune este tensiunea maximă la care poate rezista un material în timp ce este întins sau tras înainte de a se rupe.

Randamentul rezistenței este stresul la care un material începe să se deformeze plastic. Odată ce punctul de randament este trecut, o fracțiune din deformare va fi permanentă și nereversibilă. Practic vorbind, aceasta înseamnă că aceeași barcă fabricată cu 5083 poate rezista la stres mai mare într-o coliziune înainte de crăpare sau deformare, decât o barcă fabricată din oțel, fibră de sticlă sau aliaj de aluminiu 5052.

 

5083 are, de asemenea, o sudabilitate excelentă. Potrivit ESAB (un producător important de echipamente de sudură), în comparație cu aliajul de bază respectiv, aliajul sudat 5083 pierde doar 7% din rezistența la tracțiune, în timp ce 5052 sudat este între 19% și 36% mai slab. Aliajele tratabile termic, cum ar fi 6061, pot avea o pierdere de rezistență de aproximativ 80% în apropierea sudurilor.

Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul formării metalelor și investiții semnificative în echipamente moderne, avem capacitatea de a manipula materiale dificil de prelucrat pentru producătorii mai mici sau mai puțin experimentați.

Curbele fibrei de sticlă cu rezistența aluminiului.

Barcile Morningstar sunt revoluționare datorită corpurilor lor unice formate din plăci de aluminiu. În timpul formării, mii de tone de forță sunt aplicate pe plăcile de aluminiu premium și materialul devine puțin lichid, răspândindu-se uniform pe matrițele special proiectate. Plăcile plate devin forme complexe. Acest lucru permite fundului dintr-o singură placă a Morningstar Boats să încorporeze gabarite inversate, muchii și „deadrise” variabile și să elimine o chilă externă extrudată . În plus, plăcile laterale și marginea bordului pot fi acum integrate într-o formă simplificată cu două muchii și arc evazat. Împreună, aceste plăci formate conferă corpului proprietăți hidraulice remarcabile, statice și dinamice. De aceea îl numim Hydro Hull.

 

Rezistența este o altă caracteristică importantă a Hydro Hull. Plăcile formate acționează ca o cochilie exterioară puternică, un exoschelet. Acest concept „unibody” ar putea părea familiar, deoarece este extrem de popular printre mașinile sport de ultimă generație, avioanele, automobilele și bicicletele de top. Nu mai depinde doar de cadre pentru a oferi rezistență structurală, rezultatul net este o structură integrală mai puternică, mai ușoară și mai rigidă. Tehnologia specială de pliere este, de asemenea, utilizată pentru a construi rigidizări și traversa(pupa). Sistemul de îndoire a elementelor de rigidizare și a traversei scad dramatic volumul de sudura și sporesc rigiditatea și durabilitatea.

 

Hydro Hull merge și mai departe: o carcasă rigidă înseamnă că sudura robotizată este acum o posibilitate. Roboții sunt orbi și pot urma doar căi fixe. Dacă abaterea dintre piese este mai mare de 1 mm, piesele nu pot fi sudate de roboți. Formarea de înaltă tehnologie transformă plăcile flexibile în exoschelete rigide și menține abaterea sub control. Efectul final este că suntem capabili să reproducem Hydro Hull cu suduri identice de fiecare dată.

 

Folosind procesul de formare care minimizează numărul de piese necesare, prin transformarea plăcii laterale și a marginii bordului într-o singură bucată, evităm numeroasele defecte structurale și de sudură asociate cu metodele tradiționale.
În trecut formele complexe ale corpului (rezultând o hidrodinamică superioară) erau rezervate bărcilor din fibră de sticlă, în timp ce ambarcațiunile din aluminiu erau limitate la suprafețe simple îmbinate. Cu Hydro Hull totul se schimbă.

 

Cu experiența noastră în domeniul formării metalelor, depășim aceste obstacole și vă prezentăm un corp de aluminiu care se descurcă excelent în apă. Coca Hydro Hull combină aspectul estetic complex, eficient hidrodinamic al unei carcase din fibră de sticlă cu robustețea, durabilitatea și greutatea redusă a aluminiului.


Inspirat de arta origami-ului designul nostru Origrid patentat depășește toate ambarcațiunile din clasa sa in ceea ce priveste integritatea structurală și flexibilitatea.

 

În mod tradițional, ambarcațiunile mai mici au structuri de cadre destul de simple, constând de obicei din benzi orizontale sudate pe laturile și fundul bărcii. A avea forme mai complexe ar putea îmbunătăți rezistența lor structurală, dar sudura implicată ar fi consumatoare de timp și costuri prohibitive.

 

Cu designul nostru Origrid oferim o soluție elegantă și economică care minimizează numărul de suduri necesare. Rezultatul este o structură cu capacități excelente de distribuire a stresului.

Această structură geometrică oferă o rezistență mult mai mare decât se poate obține cu benzi plate simple de aluminiu, rămânând în același timp rentabilă.

Utilizăm brațe robotizate automate de înaltă precizie și mașini de sudat în majoritatea proceselor de sudare. Fiecare sudură este cea mai bună performanță a noastră.

 

Te-ai întrebat vreodată dacă sudurile bărcii tale sunt făcute de un profesionist sau de un ucenic începător? Cu Morningstar Boats nu va mai trebui să vă faceți griji.

 

Combinând tehnologiile noastre unice de formare care produc suprafețe complexe cu mașini de tăiat cu laser de înaltă precizie, alimentăm brațele robotizate cu piese identice. Aceste brațe robotizate automate urmează căi preprogramate și ghidează torțele de sudură în poziții exacte. Mașinile de sudat în sine au nenumărate variabile, unele sunt setate la valori optime predeterminate, în timp ce altele se auto-reglează pentru a produce rezultate optime.

 

Aceste modificări de viteză, curent, tensiuni și alte variabile sunt dinamice. Ele apar în timpul procesului de sudare într-un ritm, cu o stabilitate și exactitate imposibil de reprodus de forța umană.

 

Efectul final este că suntem capabili să reproducem în mod constant suduri identice de nenumărate ori, eliminând cât mai mult posibil erorile umane. În plus în timpul dezvoltării produsului precum și în etapele de asigurare a calității, verificăm în mod repetat piesele și produsele noastre de test prin metode distructive și nedistructive. Folosind inclusiv inspecții cu raze X, ultrasunete și penetrare cu lichid, inspectorii noștri de sudură, certificați TCWI, au cunoștințele necesare pentru a identifica și corecta posibilele defecte, asigurând o sudură de calitate superioară.

Suntem cu toții în căutarea unei bărci cu calități superioare de navigare: planare ușoară, deplasare confortabilă si uscată, o manevrabilitate excelentă. Limitările geometrice ale fundului convențional în “V” împiedică ambarcațiunile normale din aluminiu să dețină simultan toate aceste proprietăți. Datorită tehnologiei de formare bărcile din aluminiu Morningstar sunt capabile să le aibă pe toate, încorporând forme care erau rezervate exclusiv bărcilor moderne din fibră de sticlă.

 

Printre acestea se numără “bow-to-aft reverse chines” , „twin planing strakes” și „true variable deadrise” pe placa inferioară dintr-o singură piesă. Acest lucru oferă Morningstar Boats capacitatea de a plana cu ușurință, manevrabilitate excelentă și o deplasare confortabilă si uscată.

 

Planare ușoară și stabilă

Când accelerați, motorul va împinge barca înainte, astfel apa va imprima bărcii forța de ridicare pentru a plana. Forma complexă a fundului dintr-o singură placă a bărcilor Morningstar ajută la comasarea mai multor forțe de ridicare și permit bărcii să planeze mai repede și să crească stabilitatea navigării.

Materialul premium, structura puternică și construcția de calitate sunt trei fundamente în construirea unei bărci cu adevarat rezistentă. Pentru atingerea acestui obiectiv, ambarcațiunile Morningstar adoptă un aliaj de aluminiu premium 5083, o structură revoluționară a corpului simplă dar puternică precum și o tehnologie avansată de formare și sudură robotizată.

 

Structura revoluționară a corpului

Diferite față de ambarcațiunile convenționale din aluminiu, presate sau din foi, ambarcațiunile Morningstar sunt construite cu mult mai puține piese. Aceasta se realizează prin adoptarea formării 3D dintr-o singură placă a fundului si laturilor, care încorporează marginea bordului, precum și a sistemului nostru de rigidizare Origrid. Mai puține piese înseamnă mai puțină sudură și mai puține verigi slabe în structură. Reducerea este codul în reproiectarea structurii corpului Morningstar dar există o excepție, partea frontală a chilei (the forefoot). Aceasta este partea care întâmpină de obicei cel mai mare impact. La bărcile Morningstar această parte este dublu placată cu un scut, format din aliaj 5083 cu grosimea de 4 mm, complet sudat pe chila de 3 mm. Scutul de 4 mm acționează nu numai ca o bara de protecție, ci și o structură suplimentară care întărește rezistența la arcul chilei.

 

Tehnologia de formare 3D și sudura robotizată

Tehnicile de formare 3D sunt aplicate la producerea plăcilor corpului. Acest tip de formare întinde ușor carena în mai multe direcții și îi mărește dramatic rezistența. În același timp, formele geometrice 3D, cum ar fi suprafețele curbate, dungile și treptele, sunt încorporate în plăci. Aceste forme nu sunt doar în scopuri stilistice sau hidrodinamice ci și pentru a crește și mai mult rezistența plăcilor întărite. Roboții sunt folosiți în majoritatea lucrărilor de sudură a bărcilor Morningstar. Lucrările de sudură precise și consistente asigură garantia că fiecare ambarcațiune Morningstar atinge calitatea sa de proiectare.

Corpul din aliaj din aluminiu 5083 Morningstar Hydro Body ® are garantia rezistentei pe viata, in conformitate cu si chiar peste standardele CE, aliajul 5083 fiind folosit pentru toate suprafetele.

 

 

Caracteristici:

  • Placa inferioara: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Placi laterale: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Placi structurale imbinate: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Placa fata: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Platforma spate: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Intaritura chila: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 4mm grosime
  • Oglinda: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 5mm grosime
  • Intaritura oglinda: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 6mm grosime

 

Morningstar ofera o structura interioara modulara, puternica si stabila. Aceasta permite nu numai o structura flexibila dar si modificari ulterioare conform necesitatilor. Oricare ar fi activitatea preferata, Morninstar vine in intampinarea dumneavoastra, de la pescuit, croaziere pe apa sau pur si simplu timp petrecut cu familia.

Rezerva de flotabilitate

 

Toate bărcile noastre din seria M498 sunt nescufundabile.

Umplute cu apă, ele rămân la suprafața apei în poziție orizontală.

 

 

Acest rezultat se obține prin adăugarea plăcilor de spumă EVA (acetat de etilenă vinilică) tăiate la comandă, inserate între punte și corp și bord liber. Spuma EVA de înaltă densitate este complet impermeabilă și rezistentă la putregai; peste 5 ani, barca dvs. nu va cântări cu 100 de kilograme în plus, iar spuma va fi mereu acolo, intactă.

Ar fi mult mai ușor să injectați spumă poliuretanică, dar aceasta absoarbe și reține apa, se descompune în timp fiind foarte dificil de înlocuit. Același lucru se întâmplă cu polistirenul.

 

 

Cu Morningstar, dacă într-o zi va trebui să treceți un cablaj nou sau să interveniți pe carenă, trebuie doar să demontați podeaua nituită, să scoateți plăcile EVA, să vă faceți treaba și apoi să repuneți totul la loc. Simplu, ușor, eficient.

Aliaj Aluminiu 5083

Acest material oferă cea mai mare rezistență dintre toate aliajele de aluminiu care nu sunt tratabile termic și este utilizat de multe nave militare și comerciale.

 

Întreaga structură a corpului navei, incluzând chila și cadrele de susținere, a bărcilor Morningstar sunt realizate din aliaj marin 5083. Multe bărci de dimensiuni similare de pe piață folosesc astăzi aliajul 5052. În timp ce 5052 este mai ușor de format, 5083 oferă rezistență la tracțiune și randament cu aproximativ 50% mai mari (Pe baza datelor fabricii). Rezistența la tracțiune este tensiunea maximă la care poate rezista un material în timp ce este întins sau tras înainte de a se rupe.

Randamentul rezistenței este stresul la care un material începe să se deformeze plastic. Odată ce punctul de randament este trecut, o fracțiune din deformare va fi permanentă și nereversibilă. Practic vorbind, aceasta înseamnă că aceeași barcă fabricată cu 5083 poate rezista la stres mai mare într-o coliziune înainte de crăpare sau deformare, decât o barcă fabricată din oțel, fibră de sticlă sau aliaj de aluminiu 5052.

 

5083 are, de asemenea, o sudabilitate excelentă. Potrivit ESAB (un producător important de echipamente de sudură), în comparație cu aliajul de bază respectiv, aliajul sudat 5083 pierde doar 7% din rezistența la tracțiune, în timp ce 5052 sudat este între 19% și 36% mai slab. Aliajele tratabile termic, cum ar fi 6061, pot avea o pierdere de rezistență de aproximativ 80% în apropierea sudurilor.

Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul formării metalelor și investiții semnificative în echipamente moderne, avem capacitatea de a manipula materiale dificil de prelucrat pentru producătorii mai mici sau mai puțin experimentați.

Hydro Hull

Curbele fibrei de sticlă cu rezistența aluminiului.

Barcile Morningstar sunt revoluționare datorită corpurilor lor unice formate din plăci de aluminiu. În timpul formării, mii de tone de forță sunt aplicate pe plăcile de aluminiu premium și materialul devine puțin lichid, răspândindu-se uniform pe matrițele special proiectate. Plăcile plate devin forme complexe. Acest lucru permite fundului dintr-o singură placă a Morningstar Boats să încorporeze gabarite inversate, muchii și „deadrise” variabile și să elimine o chilă externă extrudată . În plus, plăcile laterale și marginea bordului pot fi acum integrate într-o formă simplificată cu două muchii și arc evazat. Împreună, aceste plăci formate conferă corpului proprietăți hidraulice remarcabile, statice și dinamice. De aceea îl numim Hydro Hull.

 

Rezistența este o altă caracteristică importantă a Hydro Hull. Plăcile formate acționează ca o cochilie exterioară puternică, un exoschelet. Acest concept „unibody” ar putea părea familiar, deoarece este extrem de popular printre mașinile sport de ultimă generație, avioanele, automobilele și bicicletele de top. Nu mai depinde doar de cadre pentru a oferi rezistență structurală, rezultatul net este o structură integrală mai puternică, mai ușoară și mai rigidă. Tehnologia specială de pliere este, de asemenea, utilizată pentru a construi rigidizări și traversa(pupa). Sistemul de îndoire a elementelor de rigidizare și a traversei scad dramatic volumul de sudura și sporesc rigiditatea și durabilitatea.

 

Hydro Hull merge și mai departe: o carcasă rigidă înseamnă că sudura robotizată este acum o posibilitate. Roboții sunt orbi și pot urma doar căi fixe. Dacă abaterea dintre piese este mai mare de 1 mm, piesele nu pot fi sudate de roboți. Formarea de înaltă tehnologie transformă plăcile flexibile în exoschelete rigide și menține abaterea sub control. Efectul final este că suntem capabili să reproducem Hydro Hull cu suduri identice de fiecare dată.

 

Folosind procesul de formare care minimizează numărul de piese necesare, prin transformarea plăcii laterale și a marginii bordului într-o singură bucată, evităm numeroasele defecte structurale și de sudură asociate cu metodele tradiționale.
În trecut formele complexe ale corpului (rezultând o hidrodinamică superioară) erau rezervate bărcilor din fibră de sticlă, în timp ce ambarcațiunile din aluminiu erau limitate la suprafețe simple îmbinate. Cu Hydro Hull totul se schimbă.

 

Cu experiența noastră în domeniul formării metalelor, depășim aceste obstacole și vă prezentăm un corp de aluminiu care se descurcă excelent în apă. Coca Hydro Hull combină aspectul estetic complex, eficient hidrodinamic al unei carcase din fibră de sticlă cu robustețea, durabilitatea și greutatea redusă a aluminiului.

Structura Origrid


Inspirat de arta origami-ului designul nostru Origrid patentat depășește toate ambarcațiunile din clasa sa in ceea ce priveste integritatea structurală și flexibilitatea.

 

În mod tradițional, ambarcațiunile mai mici au structuri de cadre destul de simple, constând de obicei din benzi orizontale sudate pe laturile și fundul bărcii. A avea forme mai complexe ar putea îmbunătăți rezistența lor structurală, dar sudura implicată ar fi consumatoare de timp și costuri prohibitive.

 

Cu designul nostru Origrid oferim o soluție elegantă și economică care minimizează numărul de suduri necesare. Rezultatul este o structură cu capacități excelente de distribuire a stresului.

Această structură geometrică oferă o rezistență mult mai mare decât se poate obține cu benzi plate simple de aluminiu, rămânând în același timp rentabilă.

Sudura Robotizata

Utilizăm brațe robotizate automate de înaltă precizie și mașini de sudat în majoritatea proceselor de sudare. Fiecare sudură este cea mai bună performanță a noastră.

 

Te-ai întrebat vreodată dacă sudurile bărcii tale sunt făcute de un profesionist sau de un ucenic începător? Cu Morningstar Boats nu va mai trebui să vă faceți griji.

 

Combinând tehnologiile noastre unice de formare care produc suprafețe complexe cu mașini de tăiat cu laser de înaltă precizie, alimentăm brațele robotizate cu piese identice. Aceste brațe robotizate automate urmează căi preprogramate și ghidează torțele de sudură în poziții exacte. Mașinile de sudat în sine au nenumărate variabile, unele sunt setate la valori optime predeterminate, în timp ce altele se auto-reglează pentru a produce rezultate optime.

 

Aceste modificări de viteză, curent, tensiuni și alte variabile sunt dinamice. Ele apar în timpul procesului de sudare într-un ritm, cu o stabilitate și exactitate imposibil de reprodus de forța umană.

 

Efectul final este că suntem capabili să reproducem în mod constant suduri identice de nenumărate ori, eliminând cât mai mult posibil erorile umane. În plus în timpul dezvoltării produsului precum și în etapele de asigurare a calității, verificăm în mod repetat piesele și produsele noastre de test prin metode distructive și nedistructive. Folosind inclusiv inspecții cu raze X, ultrasunete și penetrare cu lichid, inspectorii noștri de sudură, certificați TCWI, au cunoștințele necesare pentru a identifica și corecta posibilele defecte, asigurând o sudură de calitate superioară.

Navigare superioara

Suntem cu toții în căutarea unei bărci cu calități superioare de navigare: planare ușoară, deplasare confortabilă si uscată, o manevrabilitate excelentă. Limitările geometrice ale fundului convențional în “V” împiedică ambarcațiunile normale din aluminiu să dețină simultan toate aceste proprietăți. Datorită tehnologiei de formare bărcile din aluminiu Morningstar sunt capabile să le aibă pe toate, încorporând forme care erau rezervate exclusiv bărcilor moderne din fibră de sticlă.

 

Printre acestea se numără “bow-to-aft reverse chines” , „twin planing strakes” și „true variable deadrise” pe placa inferioară dintr-o singură piesă. Acest lucru oferă Morningstar Boats capacitatea de a plana cu ușurință, manevrabilitate excelentă și o deplasare confortabilă si uscată.

 

Planare ușoară și stabilă

Când accelerați, motorul va împinge barca înainte, astfel apa va imprima bărcii forța de ridicare pentru a plana. Forma complexă a fundului dintr-o singură placă a bărcilor Morningstar ajută la comasarea mai multor forțe de ridicare și permit bărcii să planeze mai repede și să crească stabilitatea navigării.

Structura Rigida

Materialul premium, structura puternică și construcția de calitate sunt trei fundamente în construirea unei bărci cu adevarat rezistentă. Pentru atingerea acestui obiectiv, ambarcațiunile Morningstar adoptă un aliaj de aluminiu premium 5083, o structură revoluționară a corpului simplă dar puternică precum și o tehnologie avansată de formare și sudură robotizată.

 

Structura revoluționară a corpului

Diferite față de ambarcațiunile convenționale din aluminiu, presate sau din foi, ambarcațiunile Morningstar sunt construite cu mult mai puține piese. Aceasta se realizează prin adoptarea formării 3D dintr-o singură placă a fundului si laturilor, care încorporează marginea bordului, precum și a sistemului nostru de rigidizare Origrid. Mai puține piese înseamnă mai puțină sudură și mai puține verigi slabe în structură. Reducerea este codul în reproiectarea structurii corpului Morningstar dar există o excepție, partea frontală a chilei (the forefoot). Aceasta este partea care întâmpină de obicei cel mai mare impact. La bărcile Morningstar această parte este dublu placată cu un scut, format din aliaj 5083 cu grosimea de 4 mm, complet sudat pe chila de 3 mm. Scutul de 4 mm acționează nu numai ca o bara de protecție, ci și o structură suplimentară care întărește rezistența la arcul chilei.

 

Tehnologia de formare 3D și sudura robotizată

Tehnicile de formare 3D sunt aplicate la producerea plăcilor corpului. Acest tip de formare întinde ușor carena în mai multe direcții și îi mărește dramatic rezistența. În același timp, formele geometrice 3D, cum ar fi suprafețele curbate, dungile și treptele, sunt încorporate în plăci. Aceste forme nu sunt doar în scopuri stilistice sau hidrodinamice ci și pentru a crește și mai mult rezistența plăcilor întărite. Roboții sunt folosiți în majoritatea lucrărilor de sudură a bărcilor Morningstar. Lucrările de sudură precise și consistente asigură garantia că fiecare ambarcațiune Morningstar atinge calitatea sa de proiectare.

Durabilitate

Corpul din aliaj din aluminiu 5083 Morningstar Hydro Body ® are garantia rezistentei pe viata, in conformitate cu si chiar peste standardele CE, aliajul 5083 fiind folosit pentru toate suprafetele.

 

 

Caracteristici:

  • Placa inferioara: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Placi laterale: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Placi structurale imbinate: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Placa fata: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Platforma spate: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 3mm grosime
  • Intaritura chila: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 4mm grosime
  • Oglinda: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 5mm grosime
  • Intaritura oglinda: aliaj din aluminiu 5083 ultra rezistent, 6mm grosime

 

Morningstar ofera o structura interioara modulara, puternica si stabila. Aceasta permite nu numai o structura flexibila dar si modificari ulterioare conform necesitatilor. Oricare ar fi activitatea preferata, Morninstar vine in intampinarea dumneavoastra, de la pescuit, croaziere pe apa sau pur si simplu timp petrecut cu familia.

Nescufundabil

Rezerva de flotabilitate

 

Toate bărcile noastre din seria M498 sunt nescufundabile.

Umplute cu apă, ele rămân la suprafața apei în poziție orizontală.

 

 

Acest rezultat se obține prin adăugarea plăcilor de spumă EVA (acetat de etilenă vinilică) tăiate la comandă, inserate între punte și corp și bord liber. Spuma EVA de înaltă densitate este complet impermeabilă și rezistentă la putregai; peste 5 ani, barca dvs. nu va cântări cu 100 de kilograme în plus, iar spuma va fi mereu acolo, intactă.

Ar fi mult mai ușor să injectați spumă poliuretanică, dar aceasta absoarbe și reține apa, se descompune în timp fiind foarte dificil de înlocuit. Același lucru se întâmplă cu polistirenul.

 

 

Cu Morningstar, dacă într-o zi va trebui să treceți un cablaj nou sau să interveniți pe carenă, trebuie doar să demontați podeaua nituită, să scoateți plăcile EVA, să vă faceți treaba și apoi să repuneți totul la loc. Simplu, ușor, eficient.